Blender 3D

[vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”979″ border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”110×110″][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]Blender 3D to bezpłatny program do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych. Umożliwia także tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku. Blender oferuje niesamowite możliwości, porównywalne z komercyjnymi programami typu 3DS MAX czy Maya. Poziom zaawansowania, jego niewielkie rozmiary (ok. 27Mb) oraz dostępność za darmo przyczyniły się do dużej popularności wśród użytkowników na całym świecie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Blender 3D: kurs podstawowy

Liczba godzin: 24
cena kursu: 600 PLN

Wymagania wstępne: Kurs skierowany jest do osób, które nie tworzyły dotychczas grafiki 3D, są początkującymi użytkownikami Blendera lub korzystały już z prostszych aplikacji (np. Google SketchUp). Podczas warsztatów uczestnicy będą wykonywać własne projekty w oparciu zapewnione im materiały. Program zajęć obejmuje zarówno naukę obsługi Blendera, jak i poznawanie teorii grafiki 3d. Dzięki temu, umiejętności nabyte podczas warsztatów mogą być wykorzystywane w pracy z innymi programami.

Program kursu:

I. Modelowanie.
Tworzenie modeli, ich edycja oraz zarządzanie nimi.

  • tworzenie obiektów z brył podstawowych
  • modelowanie przy użyciu krzywych Beziera
  • edycja trójwymiarowych napisów

II. Teksturowanie.
Pokrywanie modeli deseniami, nadawanie im faktury, przeźroczystości i połysku.

  • podstawowe ustawienia materiałów
  • tekstury proceduralne
  • praca z wieloma materiałami

III. Renderowanie.
Przekształcanie trójwymiarowej sceny w obraz 2D. Przygotowanie pracy do publikacji.

  • praca z kamerą
  • oświetlanie sceny
  • proste efekty specjalne

[/vc_column_text][vc_column_text]

Blender 3D: kurs zaawansowany

Liczba godzin: 24
cena kursu: 600 PLN

Wymagania wstępne: Kurs przeznaczony jest dla osób, które są zaznajomione z podstawowymi funkcjami Blendera oraz potrafią pracować z warstwami w Gimpie lub innym edytorze 2D. Podczas tworzenia swoich projektów uczestnicy zapoznają się z wybranymi, zaawansowanymi funkcjami programu.

Program kursu:

I. Modelowanie.
Metody usprawniające pracę z siatkami oraz odmienne techniki tworzenia obiektów.

  • zaawansowane narzędzia do edycji siatki
  • tworzenie obiektów przy użyciu powierzchni NURBS
  • modelowanie z zastosowaniem metaobiektów
  • rzeźbienie

II. Teksturowanie.
Praca z teksturami bitmapowymi i przygotowywanie realistycznie wyglądających materiałów.

  • nakładanie tekstur z użyciem map UV
  • wypalanie
  • zaawansowane ustawienia materiałów
  • tworzenie wielowarstwowych materiałów

III. Efekty specjalne.
Dodawanie elementów, które pozwalają uatrakcyjnić scenę.

  • włosy
  • cząsteczki
  • tkaniny

IV. Renderowanie.
Przygotowanie pliku 2D przeznaczonego do dalszej edycji.

  • renderowanie warstwami

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]