[vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”979″ border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”110×110″][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]Blender 3D to bezpłatny program do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych. Umożliwia także tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku. Blender oferuje niesamowite możliwości, porównywalne z komercyjnymi programami typu 3DS MAX czy Maya. Poziom zaawansowania, jego niewielkie rozmiary (ok. 27Mb) oraz dostępność za darmo przyczyniły się do dużej popularności wśród użytkowników na całym świecie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
Blender 3D: kurs podstawowy
Liczba godzin: 24
cena kursu: 600 PLN
Wymagania wstępne: Kurs skierowany jest do osób, które nie tworzyły dotychczas grafiki 3D, są początkującymi użytkownikami Blendera lub korzystały już z prostszych aplikacji (np. Google SketchUp). Podczas warsztatów uczestnicy będą wykonywać własne projekty w oparciu zapewnione im materiały. Program zajęć obejmuje zarówno naukę obsługi Blendera, jak i poznawanie teorii grafiki 3d. Dzięki temu, umiejętności nabyte podczas warsztatów mogą być wykorzystywane w pracy z innymi programami.
Program kursu:
I. Modelowanie.
Tworzenie modeli, ich edycja oraz zarządzanie nimi.
- tworzenie obiektów z brył podstawowych
- modelowanie przy użyciu krzywych Beziera
- edycja trójwymiarowych napisów
II. Teksturowanie.
Pokrywanie modeli deseniami, nadawanie im faktury, przeźroczystości i połysku.
- podstawowe ustawienia materiałów
- tekstury proceduralne
- praca z wieloma materiałami
III. Renderowanie.
Przekształcanie trójwymiarowej sceny w obraz 2D. Przygotowanie pracy do publikacji.
- praca z kamerą
- oświetlanie sceny
- proste efekty specjalne
[/vc_column_text][vc_column_text]
Blender 3D: kurs zaawansowany
Liczba godzin: 24
cena kursu: 600 PLN
Wymagania wstępne: Kurs przeznaczony jest dla osób, które są zaznajomione z podstawowymi funkcjami Blendera oraz potrafią pracować z warstwami w Gimpie lub innym edytorze 2D. Podczas tworzenia swoich projektów uczestnicy zapoznają się z wybranymi, zaawansowanymi funkcjami programu.
Program kursu:
I. Modelowanie.
Metody usprawniające pracę z siatkami oraz odmienne techniki tworzenia obiektów.
- zaawansowane narzędzia do edycji siatki
- tworzenie obiektów przy użyciu powierzchni NURBS
- modelowanie z zastosowaniem metaobiektów
- rzeźbienie
II. Teksturowanie.
Praca z teksturami bitmapowymi i przygotowywanie realistycznie wyglądających materiałów.
- nakładanie tekstur z użyciem map UV
- wypalanie
- zaawansowane ustawienia materiałów
- tworzenie wielowarstwowych materiałów
III. Efekty specjalne.
Dodawanie elementów, które pozwalają uatrakcyjnić scenę.
- włosy
- cząsteczki
- tkaniny
IV. Renderowanie.
Przygotowanie pliku 2D przeznaczonego do dalszej edycji.
- renderowanie warstwami
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]