Cyfrowa sztuka

Projekt współfinansowany ze środków miasta stołecznego Warszawy, dzielnicy Wawer.

Projekt ma na celu zachęcenie wawerskiej młodzieży do uczestnictwa w kulturze, zainteresowanie ich sztuką i pobudzenie kreatywności poprzez organizację nieodpłatnych zajęć pozalekcyjnych z zakresu nowych technologii i multimediów dla młodzieży w Otwartej Pracowni Cyfrowej zlokalizowanej w Wawerskiej Strefie Kultury. W ramach projektu proponujemy warsztaty łączące różne dziedziny sztuki i technologie informatyczne.

PLAN ZAJĘĆ:

Robotyka muzyka

Zajęcia z budowania elektronicznych maszyn grających z wykorzystaniem zestawów platformy Arduino. Podczas cyklu dwudniowych spotkań uczestnicy będą mieli okazję zbudowania prostego syntetyzatora MIDI, elektronicznego fletu, grającego pudełka oraz wielofunkcyjnego metronomu. Dzięki zajęciom uczestnicy rozwiną swoją wiedzę na temat kreatywnych zastosowań technologii komputerowych, oraz na temat przetwarzania dźwięku. Dodatkowo uczestnicy zdobędą wiedzę na temat otwartych licencji. Wykorzystywane przez nas sample pochodzą z otwartych zasobów.

Minecraftem malowane

Minecraft to gra pozwalająca graczom na tworzenie dowolnych przedmiotów, narzędzi i budynków z trójwymiarowych sześcianów jest jednocześnie, jak pokazały zajęcia prowadzone w Otwartej Pracowni Cyfrowej w 2014 roku, skutecznym narzędziem edukacyjnym. „Minecraftem malowane” to cykl zajęć pozwalających spojrzeć na wielkie dzieła malarstwa z innej perspektywy. Uczestnicy zajęć odtworzą w trójwymiarowym świecie Minecrafta sceny uwiecznione na znanych obrazach takich twórców jak Edward Hopper, Józef Szermantowski czy Maurtis Escher. Uczestnicy będą mieli szansę poznanie dzieł wielkich artystów, zastanowienie się nad przedstawianym przez nich światem, a także rozwoju poczucia estetyki oraz wyobraźni przestrzennej, gdyż projekt wymaga stworzenia konstrukcji w trzech wymiarach na podstawie dwuwymiarowego dzieła.

Sztuka z liczb – interaktywne wizualizacje

Trzecim cyklem spotkań z elektroniczną sztuką będzie cykl warsztatów poświęconych wizualizacjom generowanym na podstawie algorytmów. Uczestnicy będą mieli możliwość stworzenia wizualizacji przy wykorzystaniu omawianych na kolejnych spotkaniach algorytmów. Do tworzenia wirujących trójwymiarowych siatek, oscylujących fraktali będziemy korzystali z przystępnych narzędzi programistycznych w środowiskach JavaScript, HTML5. Najlepszą wizualizację pokażemy na ścianach korytarzy Wawerskiego Centrum Kultury.