Otwarta Pracownia Cyfrowa

Projekt współfinansowany ze środków miasta stołecznego Warszawy.

Realizowany od kwietnia do grudnia 2014 r projekt był skierowany do warszawskich dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem prawobrzeżnej części Stolicy. Projektowi „Otwartej Pracowni Cyfrowej” (OPC) przyświecały trzy główne cele:

  • popularyzacja wiedzy i umiejętności związanych z nowymi technologiami.
  • zaangażowanie młodzieży w działania na rzecz lokalnej społeczności, rozwinięcie wrażliwości estetycznej oraz poczucia współodpowiedzialności za swoje otoczenie, zaprezentowanie młodzieży nowych form ekspresji artystycznej.
  • promocja oprogramowania open source oraz licencji Creative Commons

Pracownia, zlokalizowana w Wawerskiej Strefie Kultury, oferowała zajęcia z robotyki (z wykorzystaniem platformy Arduino), naukę programowania dla dzieci (Hackety Hack!) i młodzieży (w języku Python), zajęcia z tworzenia stron WWW i z grafiki 3D oraz autorski program zajęć z architektury z wykorzystaniem gry Minecraft. Poza stałą ramówką zajęć w Pracowni organizowane były jednorazowe warsztaty i spotkania skupione wokół konkretnych tematów związanych z technologiami, bezpieczeństwem w internecie, dostępem do otwartych zasobów internetu oraz wykorzystaniem konkretnych aplikacji.

Sukcesy i popularność projektu sprawiły, że jest on kontynuowany jako stałe, niezależne przedsięwzięcie Fundacji.